GERÇEK PAYLAŞIMI BİLENLERİN MEKANI
HOŞGELDİNİZ...

GERÇEK PAYLAŞIMI BİLENLERİN MEKANI

,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸-(_FRM¥ØK¥ØK_)-,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸
 
AnasayfaTakvimSSSAramaÜye ListesiKayıt OlGiriş yap

Paylaş | 
 

 9 Hayati Besin

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
KaRaKuLe
Admin
Admin
avatar


MesajKonu: 9 Hayati Besin   Perş. Mart 19, 2009 1:15 am

SOĞANIN FAYDALARI

Soğan; A, B1, B2, P ve C vitaminlerince zengindir. Kükürt, iyot, silis ve şeker ihtiva eder. Şeker hastaları soğanı orta karar yemelidirler.

Soğan, bedenen ve zihnen çalışanlara çok faydalıdır. Hazmı kolaylaştırır. Bilhassa nişastası bol yemeklerde (Fasulye, nohut, patates, hamur işleri) soğan uyku verir. Gelişmekte olan çocuklar ve ihtiyarlar için çok faydalıdır. Yemekten önce yenen soğan iştah açar. Kanı temizler, nefes yollarındaki enfeksiyonu önler. Çiğ olarak yenen soğan astım ve bronşit gibi nefes yolları hastalıklarının şiddetini hafifletir. Soğanın kükürdü, sinirlerin düzelmesini, cildin tazeliğini sağlar, saçların kuvvetli sürmesini temin eder.


Dokuz hayati besin


Süt: Kemikleri güçlendirir. İçindeki kalsiyum ve D vitamini vücudu yeniler.
Tansiyonu ve böbrek taşı riskini düşürür. 50 yaşını geçen erkek ve 65 yaşını
geçen kadınlar günde en az 3 bardak yağsız süt içmelidir.


Balık: Her balık faydalıdır. Balık yağı kalp krizini önler,
kalsiyum ve sodyum ihtiyacını karşılar. Balık, romatizma yanmalarına iyi gelir.
Haftada bir defa balık yenmelidir.


Sarımsak: Kolesterolü düşürür, antibakteriyel tesire sahiptir.
Bağırsak ve göğüs kanseri riskini azaltır. Her gün bir diş sarımsak yemek gerekir.
Çiğ yemek daha faydalıdır.


Portakal: Soğuk algınlığına iyi gelir, kolesterol seviyesini düşürür,
kemikleri güçlendirir, böbrek taşı meydana gelmesini ve bağırsak kanseri riskini azaltır.


Kuru fasulye: Bakliyatların en sağlıklısıdır. 2.8 gramında dahi kolesterol düşürücü tesiri vardır.
Kalp hastalıkları, felç ve kolon kanseri riskini en aza indirir. En az 2 günde bir yemek yerinde olur.


Domates: Başta prostat olmak üzere, mide ve bağırsak
kanserine karşı koruyucu etkiye sahiptir. Yaşlılığın etkilerini geciktirir.
Kanserin yayılmasını engeller. Haftada 4-5 defa çiğ olarak yemelidir.


Tofu: Soya fasulyesi sütüyle hazırlanan tofu (Peynire benzer bir yiyecek), kalbi korur.
Kolesterolü düşürücü tesire sahiptir. Böbrekleri korur. Günde 35-50 gram arasında yemelidir.


Su: Yorgunluğu alır, kasları rahatlatır. Vücut ısısını normal seviyede tutar,
böbrek taşı hâsıl olmasını önler. Günde 5 bardaktan fazla su içmek gerekir.


Brokoli: C vitamini bakımından çok zengindir. Kanseri önleyici besin değeri vardır.
Vücudun hormon üretimini artırır. Göğüs kanseri, romatizma,
diyabet ve kalp hastalıkları riskini azaltır. Bağışıklık sistemini güçlendirir.
Haftada 3-4 defa, yarım kâse yenmesi çok faydalıdır.





--------------------------------------------------------------------------------




Meyveler içerdikleri A, C, E vitaminleri ile vücudumuzdaki hayati fonksiyonların zarar görmesini engelleyen antioksidan görevi görürler.

Birçok meyvede bulunan C vitamini demir emilimini kolaylaştırırken, hastalıklara karşı vücut direncini de artırmaktadır.

Portakal, greyfurt, kivi, şeftali, mandalina, armut, çilek, siyah üzüm gibi meyvelerde bulunan C vitamini bağışıklık sistemini güçlendirir ve soğuk algınlığına karşı vücudu korur.

Kansere karşı kırmızı üzüm
Kırmızı üzümde bol miktarda bulunan ‘likopen’ antioksidan özelliği ile kanser ve kalp hastalıklarından koruyucu görev görmektedir.

Nar, C-vitamini, demir, potasyum ve çeşitli antioksidanlar içermektedir. Kolesterolü düşürürken kalp hastalıklarına karşı vücudu korumaktadır.

Ayva, elma gibi liften zengin meyveler sindirimi kolaylaştırırken, kan şekerini düzenlemektedir.

Ananas, C vitamini deposudur, ayrıca zararlı toksinlerin vücuttan atılmasını sağlamaktadır.

Avakado, içerdiği doymamış yağ asitleri ile kalp damar hastalıklarından vücudu korumakta ve toksinlerin atılmasını sağlamaktadır.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
9 Hayati Besin
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
GERÇEK PAYLAŞIMI BİLENLERİN MEKANI :: SAĞLIKLI YAŞAM :: Besinler-
Buraya geçin: