GERÇEK PAYLAŞIMI BİLENLERİN MEKANI
HOŞGELDİNİZ...

GERÇEK PAYLAŞIMI BİLENLERİN MEKANI

,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸-(_FRM¥ØK¥ØK_)-,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸
 
AnasayfaTakvimSSSAramaÜye ListesiKayıt OlGiriş yap

Paylaş | 
 

 Borland C++ Builder Buttonları Xp Buttonu haline getirme...

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
KaRaKuLe
Admin
Admin
avatar


MesajKonu: Borland C++ Builder Buttonları Xp Buttonu haline getirme...   Perş. Mart 26, 2009 11:42 pm

Borland C++ Builder Buttonları Xp Buttonu haline getirme...


Builder altında kullanılan standart bileşenlerin xp stili kaynakları kullanmasını sağlamak için yapılacak işlemleri anlatayım ARkadaşlar. Ancak anlatmadan önce bilinmesi gereken konu bu stilin sadece standart bileşenlerde kullanılabileceğidir. Standart bileşenin açılımında Builder in standart tabındaki bileşenler kastedilmemektedir. Builder tüm bileşenlerini kendisi sağlamıyor. Yine sistemden de kullanıyor. Örneğin Button sistemden gelirken, yani standart bileşenken BitButton vcl dir. Veya progressBar sitem kaynağıyken Gauge vcl dir. Updown sistem kaynağıyken spinbutton vcl dir. Gibi... İşin başında görsel etkiyi verecek bileşenler kullanmak daha avantajlı.
Öncelikle res dosyasının içeriğini xml olarak hazırlayacağız.


PhP Kodları
Alıntı :
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="yes"?>
<assembly xmlns="urn:schemas-microsoft-com:asm.v1" manifestVersion="1.0">
<assemblyIdentity
version="1.0.0.39"
processorArchitecture="X86"
name="PROGRAM_EXE_ADI.exe"
type="win32"
/>
<description>PROGRAM_ACIKLAMA</description>
<dependency>
<dependentAssembly>
<assemblyIdentity
type="win32"
name="Microsoft.Windows.Common-Controls"
version="6.0.0.0"
processorArchitecture="X86"
publicKeyToken="6595b64144ccf1df"
language="*"
/>
</dependentAssembly>
</dependency>
</assembly>
[u]

Borland C++ Builder Buttonları Xp Buttonu haline getirme...


Borland C++ Builder Buttonları Xp Buttonu haline getirme...


Builder altında kullanılan standart bileşenlerin xp stili kaynakları kullanmasını sağlamak için yapılacak işlemleri anlatayım ARkadaşlar. Ancak anlatmadan önce bilinmesi gereken konu bu stilin sadece standart bileşenlerde kullanılabileceğidir. Standart bileşenin açılımında Builder in standart tabındaki bileşenler kastedilmemektedir. Builder tüm bileşenlerini kendisi sağlamıyor. Yine sistemden de kullanıyor. Örneğin Button sistemden gelirken, yani standart bileşenken BitButton vcl dir. Veya progressBar sitem kaynağıyken Gauge vcl dir. Updown sistem kaynağıyken spinbutton vcl dir. Gibi... İşin başında görsel etkiyi verecek bileşenler kullanmak daha avantajlı.
Öncelikle res dosyasının içeriğini xml olarak hazırlayacağız.


PHP Kodu:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="yes"?>
<assembly xmlns="urn:schemas-microsoft-com:asm.v1" manifestVersion="1.0">
<assemblyIdentity
version="1.0.0.39"
processorArchitecture="X86"
name="PROGRAM_EXE_ADI.exe"
type="win32"
/>
<description>PROGRAM_ACIKLAMA</description>
<dependency>
<dependentAssembly>
<assemblyIdentity
type="win32"
name="Microsoft.Windows.Common-Controls"
version="6.0.0.0"
processorArchitecture="X86"
publicKeyToken="6595b64144ccf1df"
language="*"
/>
</dependentAssembly>
</dependency>
</assembly>


Bu içeriği (yukarıdakini) manifest.xml adıyla "Bin" in içine kaydediyoruz.

PHP- Kodu:
#ifndef CREATEPROCESS_MANIFEST_RESOURCE_ID
#define CREATEPROCESS_MANIFEST_RESOURCE_ID 1
#endif
#ifndef RT_MANIFEST
#define RT_MANIFEST 24
#endif CREATEPROCESS_MANIFEST_RESOURCE_ID RT_MANIFEST "manifest.xml"


Sonra programda "Add to project" veya shift+f11 kanalıyla manifest.rc dosyasını projeye dahil ediyoruz.
Derlendiğinde xp stili etin olacaktır. Dosya isimlendirmelerini içeriğide göz ardı etmeden farklı kullanabilirsiniz

Bu kadar Basit Bir İŞlem Gerisi Size kalmış
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Borland C++ Builder Buttonları Xp Buttonu haline getirme...
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
GERÇEK PAYLAŞIMI BİLENLERİN MEKANI :: BİLGİSAYAR DÜNYASI :: Yazılım :: C ve C++-
Buraya geçin: